söndag 4 mars 2012

Lindrande vård i livets slutskede

Så heter kursen som jag läser en månad framöver. Den är hur intressant som helst. Kanske för att jag har haft så många omkring mig som gått bort alldeles för tidigt, eller för att min syn på döden förändrats sedan jag började jobba med äldre människor.
I alla fall så blev jag så glad när jag fick svarsmail från fröken på min första uppgift.
Hon skrev;

Hej,

TACK! Detta var den bästa och finaste "inlämning 1" jag någonsin fått.

Vilka reflektioner, jag blev så rörd! Vansinnig "tur" att farbrorn fick sin utsikt i slutet av livet. Hur kan de som suckade arbeta inom palliativ vård? De kan inte se individen överhuvudtaget, otroligt sorgligt.

Lova att du inte dras med i "vårdstressen" utan att du har kvar de här värderingarna under hela ditt arbetsliv - du passar så bra inom vården!

(behöver jag säga mvg..?)
Ha en trevlig helg, och jag ser fram emot dina fortsatta inlämningar. /Sandra

>-----Ursprungligt meddelande-----

Behöver jag säga att jag är nöjd?

2 kommentarer:

Pauline sa...

Du är så duktig Mathilda!

Ulrika sa...

Jag är imponerad av ditt arbete! :)