tisdag 3 januari 2012

Alltid i tid

Jag är i stort sett alltid i tid till allting. Det är sällan jag är försenad, skulle jag vara det beror det oftast på omständigheter som jag inte rår på.
I morse var jag 72 timmar tidig till jobbet......då har det gått lite väl långt va?

Jag la mig strax före tio i går för att vara pigg när klockan ringde 05.15.
Hela natten har Millie varit besvärlig. Hon har varit hungrig, haft ont i benen, ropat på pappa, slagit pappa och skrikit dumma pappa, ropat på mamma, slagit mamma, bett mamma åka långt bort, sparkat mamma i sömnen.....osv osv.
Detta började vid elva och höll på till två ungefär, då somnade hon av ren utmattning. Jag kunde inte sova. Låg vaken till fyra, då somnade jag.
Gissa om jag var trött när klockan ringde?

På något vis fick jag iväg alla utan ett enda problem. När jag parkerar bilen utanför jobbet kollade jag vilket id-nummer mitt pass hade i mobilen.
Då ser jag att jag jobbar den 6/1!!

Jag åkte raka vägen hem, bytte om och la mig i soffan och sov.
Nu sitter jag här tre timmar senare och har dåligt samvete för att jag dragit upp barnen till dagis halv sju.
Jag kompenserar det genom att plugga som en galning nu och hämtar dem lite tidigare så vi kan åka och bada.

Hörs!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Det är skönt att vara ute i tid... ;)
You made my day!
Ulrika