fredag 17 juli 2009

Sur och besviken

Fy sjutton vad dum i huvudet man är ibland. Idag har jag ätit 8 små kanelgifflar och fyra stora godisnappar. Jag fick en knäpp i affären och köpte dem lika fort som jag åt upp dem. Till vilken nytta kan man undra?
Jag har fuskat lite på semestern, typ tagit ett bett på Tages fika bröd osv, inga stora utsvävningar alltså. Jag har ingen våg med mig men det känns inte som att jag gått upp. Jag hade inte minskat så mycket på måttbandet heller men det var inte någon ökning i alla fall. Nej det är väl bara till att ta nya tag igen. Jag har ju faktiskt inte fuskat sedan jag började den 10:e maj.

I morgon bär det av hemåt. Tage längtar hem. Han är just nu på ett strålande humör och ligger inne och pratar med barnen som ska sova. Undra om han är så glad för att han ska få åka hem?
Idag var vi till Barkaby en sväng. Supervarmt och mycket folk så vi åkte hem igen ganska snabbt. Jag avskyr verkligen att shoppa med två små barn, det är inget kul alls.
Nu ska vi packa ihop så att vi kan åka hem tidigt i morgon. Det blir en långsam resa hemåt. Jag har planerat att vi ska stanna så Charlie får bada. Om det nu går att bada norr om Dalälven?
Vi har underbart väder här i Stockholm. Idag har det varit +27C och jag har legat i vattnet länge och väl. Hoppas, hoppas att värmen håller i sig när vi kommer hem.

Ses snart!!

1 kommentar:

Maia sa...

Ah, upp på tåget igen bara! Problemet är de där dumma smakbitarna. Så gott är det egentligen inte.
Kram på dig!
/m