torsdag 9 juli 2009

Skepp ohoj!!





Äntligen är vi på semester. Den började med att Millie spydde ungefär en liter i hela framsätet efter en timmes bilfärd. Det luktade inte gott kan jag säga.....I Rättvik gav vi upp och somnade gott i husvagnen. Raggarna ropade fula ord utanför fönstret och lastbilarna dundrade förbi. Men det struntade jag i för jag var ju äntligen på väg till asfalt, gallerior och avgaser;)

Vi är just nu på Gustavsvik camping i Örebro och här trivs vi verkligen, inte undra på, det är en ***** stjärnig camping!! Sprillans nytt servicehus utanför husvagnen med små minitoaletter. Dom är så söta att jag nästan döööööööör. Jag provade att kissa på en idag och det gick bra, min rumpa är ju inte överdrivet stor så den får plats på en barntoalett.
Under vår husvagn bor det en igelkott säger Tage, han såg den nämligen alldeles nyss!! Är det något slags skämt eller?? Fy tusan vad äckligt!! Jag har igelkottsfobi sedan jag väntade Charlie. Då bet jag i en "minisaltgurka" av misstag och den såg ut som en igelkottssnopp. Inte för att jag sett en men man kan ju fantisera lite;)

Idag shoppade vi i Marieberg köpcenter. Jag köpte en klänning och ett tvåmannatält som Tage tror att det är. Men det är svarta haremsbyxor kan jag meddela. Tage är ingen modeguru precis......
Tur i oturen så bajsade Charlie lite i byxan. Tage var förtvivlad och sa att vi måste ju köpa nya kläder åt honom, det är inget skönt att gå med bajsiga byxor. Jag har aldrig testat men kan tänka mig att det är ganska obehagligt. Vi gick in på Polarn och innan jag hunnit blinka så hade Tage ekiperat bägga barnen!! Tack min darling!!
Hade Tage varit mer ensam med barnen så hade han vetat att man inte går till brevlådan utan att ha med ombyte till bägga två. Men allt gick så fort att jag inte hann säga att jag redan hade ombyte med mig ;)

I morgon ska vi nog gå och titta på Örebro slott. De hade visningar för barn i åldrarna 3-5 år och det ska nog passa hela vår familj har jag en känsla av. Slottet ligger i stan så det blir nog lite shopping i morgon med. Jag är så bra på att shoppa. Jag blir tom som tokig inne på ICA maxi. Vet ni hur mycket grejer det finns där??
Sen måste jag nog köpa sådana där snygga naglar som Linda hade fixat på sig själv. Kanske köper jag ett par platåskor oxå, det har alla här nere. Jag har sett massor av norskar på campingen med vit mascara men det provar jag INTE!! Gud så gräsligt. De ser helt sjuka ut, som ögonfransarna på en ko. Nej så vill jag inte se ut.
Nu ger jag mig för idag.
Bye bye

1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Hahahha dina bloggar Mathilda är bara BÄSTA man sitter själv vid datorn och skarattar som en idiot och resten av familjen sover och man hoppas att dom inte vaknar:)Ett tips!!!!Ta aldrig med om byte till barnen då Tage är med:)det fixar ju han galant på P&P