fredag 10 juli 2009

Slöardag

Dagen blev inte riktigt som vi tänkt oss. Det blir lätt så när ens barn vaknar först 9.30. Det är ju inte så att man vaknar innan själv.
Morgonproceduren i husvagn tar ca 1 timme längre än hemma, alltså nästan 3 timmar. Det är inte bara till att fixa frukost och sticka iväg på olika grejer. Allt tar längre tid eftersom man har begränsad yta att röra sig på. Om Tage står och gör välling så kan inte jag sätta på kaffe eller hämta barnens kläder i garderoben. Man får helt enkelt göra en sak i taget. Eftersom jag alltid stressar och ska göra allt så fort som möjligt så får oftast Tage leka med barnen på morgonen medans jag far runt som en elvisp på 3 kvadratmeter. Tänk vad mycket mer jag kommer att hinna på samma tid när jag bara väger 75 kg som är mitt mål:) Det är alltså trångt i en husvagn och man kan inte strö saker omkring sig.

Till slut kom vi i alla fall iväg ner på stan en sväng. Charlie var helt överlycklig. Han gapskrattade så fort han såg en buss och när vi kom till ett vägbygge så var han lyckligast i hela Örebro tror jag. Inne i en galleria så hittar jag en affär med 50% på allt!! Tom höstnyheterna var det rea på. Jag shoppade några tröjor till Charlie och en body till Millie. Jag kollade på naglar till mig men det verkade så krångligt att sätta på dom. Jag väntar nog tills jag kommer hem så kan någon annan hjälpa mig som kan.....undra vem??

Nu ska jag iväg och tvätta ett par maskiner och stryka. Det är ganska mysigt att gå till tvättstugan här och surra lite med folk. Tage har köpt en bok så han är inget vidare sällskap på kvällarna.
Saknar ni mig oändligt mycket så åker jag till Göteborg i morgon och det finns plats att sova i vår husvagn om man inte är för kräsen;)

Ha det bra.

Inga kommentarer: