måndag 20 juli 2009

Pestdagen som blev bra till slut

Millie behagade vakna 23.45 när jag gick och la mig. Hon var sedan vaken till och från fram till 03.30. Jag var superirreterad men hon var hur glad som helst.
Till slut somnade vi båda två och jag sov ända till 10.30. Skönt, men ändå inte på något knepigt vis. Jag är absolut inte van att sova så länge så allt blev liksom fel från början.
Trött och grinig har jag känt mig hela dagen. Jag börjar undra om det är för att jag fuskat och ätit kolhydrater? Jag skulle inte bli förvånad.

I alla fall så blev jag bjuden på fika hos Veronica. En stor kopp kaffe som smakade gudomligt. En massa "surr" och skratt sedan kändes allt bättre. Senare på kvällen åkte jag till Ninni i Strådalen. Där var det fullt hus som vanligt. Ninnis syskon var på besök och det är alltid lika trevligt att träffa dem. Monopolspelet åkte fram och jag håvade in pengar och såg vinsten framför mig. Då får Ninni något tokryck och vinner över mig!! Men jag överlevde. Jag hade en så himla trevlig kväll ändå. Dessutom fick jag veta att campingen vi bott på i Stockholm är ett riktigt tattarnäste, så det så. Det har tom varit ett mord där. Inte undra på att jag var rädd när jag gick vilse i elljusspåret.

Jag hade glömt av hur roligt det kan vara att spela spel. Vad sägs om en spelkväll, bara tjejer off course? Jag har ett riktigt roligt spel som heter Sybarit och ett ännu roligare som heter "Urban Jungle" där det gäller att ha koll på mode, design och musik. Det vore väl något tillsammans med lite gott att käka. Någon som hakar på?

2 kommentarer:

Linda sa...

Spelkväll är ju en toppenidé! Fast jag varnar er, jag är en USEL förlorare. Fast å andra sidan så förlorar jag väääldigt sällan. Det skulle kunna bero på att jag är bäst. Eller nåt ;-)

Carolas vardag sa...

Lät kul fast jag inte är direkt någon som gillar sällskaps spel men det där spelet lät ju roligt bara:)Lite långt bara och jag har inte semester ännu heller:(Men ha det så roligt ni iallafall Kram