torsdag 30 april 2009

Dagen som blev rätt så bra ändå

Det blev inte så hemskt som jag trodde idag. Igår hade jag sån lappsjuka att jag grina tills jag somnade. Sedan hade jag världens sjukaste dröm. Tage berättade att han vaknade utav att jag satt och stirrade på honom 1 dm från hans ansikte!!

Efter en brorunda så anlände mamas en efter en. Vi fikade och tjatade i vanlig ordning. Vad skulle jag ta mig till utan dessa människor?? Jag har faktiskt ingen aning. Tråkigt skulle det i alla fall vara!

Till middag blev det vansinnigt god lax. Jag gjorde en dressing på saft och skal från en citron, 1 kruka basilika, 1 kruka bladpersilja, honung, parmesanost och lite olivolja. Hälften av detta la jag på laxen som jag grillade i ugnen. När den var färdig så la jag på resten av dressingen och ett 1/2 kg skalade räkor. Till laxen åt vi pressad potatis och sparris. Det var bland det godaste jag gjort med lax. Charlie hade ätit kinagryta innan men åt en portion lax eftersom det smakade godis:=) Tänk om jag oxå tyckte att lax smakade som godis.

På kvällen kom Jenny och Fredrik och hälsade på. Jenny ville ha marängsviss och det är Tages favvo!! Inte undra på att Tage har ett mycket gott öga till Jenny;=) Vi satt i uterummet och surra en bra stund, det var jättemysigt sa Charlie när de gått.

I morgon ska vi kratta gräsmattan. Jag har krattat idag och har redan fått blåsor i händerna. Jag får nog överlåta det åt Tage. Han ligger inte på + nu eftersom han aldrig vill åka på IKEA. På kvällen ska vi på middag hos Tobba och Jenny. Deras nya kök ska vara färdigt då. Jag vill oxå ha ett nytt kök NU!!

Nu väntar sängen på mig och en ny trädgårdstidning. Godnatt

1 kommentar:

Leonard sa...

I'm back!! Tillbaka från Tyskland, läs gärna! Trevlig kväll och en glad första maj! :),

Leonard