måndag 5 januari 2009

2008 vilket skitår!!

Stora delar av 2008 var faktiskt riktigt vidriga. Vilken tur att vi fick Millie i december så att slutet blev lite bättre.

Januari
Har ingen aning om vad jag gjorde i denna månad förutom att jobba och träna pilates och Chi-ball.

Februari
Jag opererar mitt vänstra öga så att jag inte skelar mer. Jag måste ha glasögon i 7 veckor så jag köper nya eftersom svärmor har likadana som mig.

Mars
Enligt min bf så blev jag gravid i denna månad. Påsken firade vi i Tänndalen med trevliga människor, en massa god mat, strålande sol och -30C.

April
Jag jobbade förmodligen.....minnet sviker när man blir gammal. Det är helt uppenbart.

Maj
Min son Daniel fyller 18 år och jag plockar ut allt jag lyckats spara ihop till honom:=) Jag får veta att jag förmodligen blir av med jobbet.

Juni
Jag blir av med jobbet!! Daniel tar studenten och hela huset kryllar av släkt och vänner. Det är riktigt varmt ute och vi sitter ute lääääääänge på kvällarna och myser.
Jag börjar jobba på golfkrogen med Akp, rena rama vitamininjektionen.

Juli
Göteborg, Göteborg, Göteborg!! Jag älskar denna stad. Jag badar i havet och sväljer saltvatten. Jag njuter av storstaden, shoppar och äter en massa gott. Efter två veckor är jag irreterad på alla bilar och folk och drar till Österlen, mitt nya smultronställe!! Hit vill jag åka varje sommar hädanefter.

Augusti
Charlie fyller 2 och vi har stort kalas i trädgården med en massa vänner. Tage fyllde 37 och jag har dessvärre glömt vad vi gjorde......
Evelina åker hem till Gävle igen:=(

September
Hemska älgjakten börjar och Tage är i skogen, bläääääää.
Jag åker till Jenny i Falun och gottar mig. Har många blingovisningar innan plugget börjar.
Börjar läsa psykologi.

Oktober
Jag har foglossning och kan hålla mig för skratt. Månaden inleds med kräftskiva. Oj vad vi åt!!
Min syster fyller 40 år och hennes dotter 20 år.

November
Jag pluggar och sväller åt alla håll och kanter.

December
Jag får Millie den 9/12, jippie!! Efter det är vi sjuka i omgångar. Nyårsafton firar vi med Fredrik och en massa god mat.

Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Juni måste ju helt klart var den bästa månaden på hela året..=)

Hoppas allt är bra med er.
kram

Carolas vardag sa...

Ja när man gör en sådan lista fattar man inte vad man gör av tiden,men kollar man min lista verkar vi inte göra annat än att flytta runt åt våra bran runt hela sverige så 2008 för oss var flyttens år :)Hoppas ni är friska och kryaKram //Carola