lördag 1 november 2008

Hurra för Tage idag!!

Idag har Tage skjutit en älg.
Vad roligt för honom. Nu är det slutjagat för denna hösten serru!!
Aldrig mer en helg förstörd av denna idiotiska älgjakt.
Ni som inte har karlar som jagar fattar nog inte vad det innebär att leva ihop med en jägare.
Det går inte att ta ledigt en dag från jobbet för att tex åka bort en helg, men ta ledigt för att jaga det går bra. Jag vet att jag är grinig men det är så himla tråkigt att aldrig kunna göra någonting på hösten eftersom det ska jagas hela tiden.
På vintern kan vi inte heller göra något för då kan det snöa och det innebär att Tage måste ploga. När kan vi göra något då??
Ja det undrar jag med........
Evelina är här och det har varit min räddning idag. Foglossningen gör att jag i princip är sittandes från sex på kvällen, något som Charlie högaktningsfullt skiter i.
I morgon ska jag i alla fall sova till nio har jag bestämt. Sen vill jag åka till Lofsdalen och kika lite. Undra om herren i huset vill det?
Det skulle han tänkt på innan han stack till skogen i morse, nu har han inte så värst mycket att säga till om;=)
Natti natti

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen mig med jakten.
P-A:s lag har några kvar så jag vet inte hur länge de ska jaga.
Och gör han inte det så jobbar han eller har träning med tjejhockeyn.
Ibland räknar jag mig som ensamstående :-(
Är han ledig och hemma någon helg så blir man förvånad och det blir ovant ;-)
Ha det bra.
Kram // Anna-Karin

Anonym sa...

vänta här nu det är MER synd om mig som har en karl i norge på veckorna å i älgskogen på helgerna!!!
dessutom jagar han även räv å grävling... suck..

skämt åsido! vi får åka å shoppa nån dag i stället vi då! hihi
KRAM

Anonym sa...

Jakt är en livsstil, lika som din shopping är din livsstil =)

//Annica