söndag 30 november 2008

Första advent

Idag är det första advent och snön vräker ner, härligt, det är så det ska vara tycker jag. Charlie fick åka med på en plogsväng och han var så lycklig att han skrek rakt ut. Han brydde sig inte ens om att se klart på Byggare Bob.

Igår var fam Andersson/Nyström, mitt ex, alla mina barn och Marina här på en liten middag. Det är nog det roligaste som finns att anordna middagar tycker jag.
Vi åt en bruschetta med honung och peccorinoost till förrätt, till varmrätt åt vi salviakyckling med champagnerisotto och till sist chokladmousse med hallon. Det var gott och jag blev (som vanligt) proppmätt.

Mitt ex underhöll oss med att spela på Charlies ukulele. Det var en syn för gudarna kan jag lova.....Trevligt hade vi i alla fall, många skratt blev det!

Idag blir det vila med mina svullna ben i högläge, sen blir det julskyltning.
Jag måste få upp mina adventsstjärnor idag också, jag skulle gjort det igår men tiden försvann bara, den gör ju det när man har trevligt.

Igår fick jag hem det sista som skulle handlas till bebisankomsten, så idag kan jag bädda sängen och fixa i ordning vagnen. Jag längtar något vansinnigt efter att få gå ut och få, och då menar jag att gå längre än till brevlådan;=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med Jul och att få mysa till det med stjärnor och tomtar och grejjer?
Nu är det ju inte länge kvar tills eran nya familjemedlem kommer =) åh va spännande.
Kan säga att Bella blev öööööverlycklig häromdan när Tage kom och sandade gatan och ännu gladare blev hon när han kom in på gården med stora "gackon" =)
Sköt om er.
//Annica

Helen sa...

Åh, vilken mat du lagar..du borde ha en receptbank på din blogg..för oss andra hungriga....