måndag 3 november 2008

Nu ska det hända grejer.

Äntligen tror jag att min käre sambo börjar fatta att vi måste slutföra projekten som vi påbörjar. Vårt sovrum tex. Vi började med det sommaren 2006 och är ännu inte färdiga. Vi har inga golvlister och det drar som sjutton där på vintern. I vintras trodde jag att det var is på golvet men det var bara kallt. Vi kan ju inte låta en bebis sova i drag, eller hur??

Charlies rum är inte heller färdigt. Det fattas dörrfoder. I morgon ska Tage köpa det och sätta dit dem. Han ska även sätta upp gardinstången i morgon.
På onsdag ska han limma fast en pinne som gått av på Charlies bokhylla. Sen får det räcka som han sa........Börja inte planera för mycket nu, vi tar en sak i taget Mathilda!!

Ja du......det är precis vad vi gjort i sju år nu. Det är kankse därför vi bara har lister i halava vardagsrummet och ingen fog mellan kalelplattorna ovanför spisen!!

Nu gäller det att gå varsamt fram. Pressar jag på för mycket nu så slår han bakut och gör ingenting istället.
Jag längtar efter mitt ex just nu.......han är en enormt duktig hantverkare faktiskt. Tänk om han skulle komma hit och hjälpa oss? Njae, kanske inte. Han är helt hopplös på att ta order från mig, han säger emot mig hela tiden faktiskt. Annat var det då vi var gifta, då lydde han mig riktigt bra och ifrågasatte inte alls. Vad var det som gick fel egentligen??;=)

På inköpslistan står även en tvillingvagn och så vill jag ha en tv till sovrummet. Jag har aldrig velat ha det förrän nu. Charlie ska se på tv inom 1 minut från det att han vaknat annrs blir han jngfnjhfithjufhjfkj.hgfkljthkfsjh.dfkjhkj., ja det är sant!!
Tänk vad en tv med inbyggd dvd skulle hjälpa mig om jag sitter och ammar.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
jag vill jätte gärna göra julkort..jag har beställt både från panduro och slöjd detaljer..har inte fått panduro än men de kommer när som helst..vi måste bestämma nån kväll då.

Anonym sa...

men vad är det för fel på våra karlar? jens är ju å så där!! att det ska ta flera år för å fixa små grejer?!?!?

ska vi skicka dom på nån kurs eller?? vad gör man!!!