fredag 8 augusti 2008

Tiden rusar iväg....

För exakt två år sedan så låg jag på patienthotellet i Östersund och kunde inte sova. Jag var rädd att läkarna skulle skära av min tjocktarm när jag snittades. Man dör tydligen omedelbart då, det var väl därför jag var skraj.
Tanken på att jag ska dö har nämligen aldrig tilltalat mig särskilt mycket. Fy vad läskigt att ligga i en trång kista och känna hur maskarna kryper in i näsan på en. Eller känna hur man brinner upp....huvva!! Jag vill sitta vid ensamna trädet på Skaraslätten har jag bestämt. Det är alldeles vid E20 och där kör det bilar dygnet runt.
Det verkar som om jag är rädd för att vara ensam oxå......

I morgon fyller Charlie två år. Det är helt otroligt vad tiden går fort. Är det för att jag har så skoj? Nej knappast, jag bor i Sveg som ni kanske vet. Här är det inte roligare än man gör sig.
Hur roligt kan man få det när man har lågt blodtryck och dåligt järnvärde?? Inte så värst roligt kan jag lova!!

Men i morgon blir det kalas. Om jag räknat rätt blir vi 33 personer som ska äta, umgås och ha trevligt. Det ska bli väldigt skoj tycker jag.
Det är nog det roligaste jag vet att ordna kalas. Fast jag hade velat vara lite piggare än jag är nu. Jag är inte i toppform så det får bli som det blir.

Idag blev vi bjudna på hemlagad pizza hos min granne Jenny. Rackans vad gott det var!! Jag åt tills jag trodde att jag skulle spy. Vid närmare eftertanke är det inte helt omöjligt att jag käka en hel plåt.......Jo det måste det vara, omöjligt alltså!! Det känns ju helt horribelt att jag skulle ha ätit en hel plåt......Jag åt alltså pizzan som låg på plåten vill jag förtydliga!!

Det värsta är att nu sitter jag uppe och väntar på min son, svärdotter och en big mac. Jag får nog ta den till frukost känns det som.

Påmåndag får jag höstens blingokläder. Jag längtar så jag nästan får ont i magen (eller beror det på pizzan). I höst kommer det även dam och herrkläder, kul tycker jag!! Jag ska ha ett par puffbyxor att mysa i och lite fina linnen.
Charlie får nog allt, det brukar sluta så har jag märkt.

Nu ska jag lägga en ansiktsmask och fila mina fötter medans jag når själv.

So long

1 kommentar:

Maia sa...

Liten hälsning mitt i dina stora och små tankar. Det är iaf bra med lågt blodtryck. Bättre än högt i den sits du är nu, eller hur? Kram! /Maia