onsdag 27 augusti 2008

Jag är på gång

Vilken dag det blev!
Jag var lite orolig eftersom jag vaknade klockan två i natt och kunde inte somna om förrän vid femsnåret.
Jag tog en tupplur på förmiddagen och sen har jag varit ganska pigg.

Idag började jag på chi-ball igen. Det kändes att jag mest slappat hela sommaren. Fy sjutton vad ont det gjorde när vi sträckte ut mellan skulderbladen. Jag trodde någon stack en kniv i mig minst.
Efter gympan åt jag stekt spätta med smält smör och färskpotatis, det är nog därför jag har halsbränna nu. Men gud vad gott det var!!

I morgon ska jag börja packa inför min resa till Malmö. I tre dygn ska jag slippa diska, dammsuga och plocka upp smutsiga kläder från golvet, det ska bli helt underbart.
Jag ska köpa massor av tidningar och läsa på tåget, och schweizernöt som jag ska suga på läääääääänge. Har ni prövat att suga på chokladen istället för att tugga? Det är helt gudomligt gott.

Idag kom Charlies lilla skinnjacka som jag beställt. Den var hur fin som helst. Till och med pappsen tyckte om den, så mycket att han inte ens fråga vad den kostade. Det var synd för den var jättebillig faktiskt. Annat är det när jag köpt något svindyrt åt Charlie, då frågar han minsann. Han kanske har börjat se vad som kostar lite mer?? Vem vet? I alla fall är han den som köper absolut dyrast kläder i den här familjen. Men han tjänar ju iofs mest oxå!! Men jag jobbar mest om man räknar med allt hushållsarbete, men det räknas väl inte;=)

Nu ska jag käka lite äppelpaj och titta på Sex and the city. Jag älskar verkligen det programmet. Jag skrattar varenda gång jag ser det.

Må så gott

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ät och njut Mathilda:)vi har nyss avslutat gruppmöte här hemma hos mej:)måste ju peppa tjejerna för v 39:)Jobba Jobba Jobba!!!!!Ha det bra och sug på chokladen du:)måste nog prova det nästa gång:)jag har nyss smaskat i mej den sista morots kakan som blev kvar på tallriken efter fikat jag bjöd på;)KRAM

Kackas Skitsnack sa...

Jag gillar också Sex and the city... Men jag hoppas det kan komma en MANLIG variant av det men då börjar väl alla skriga att de är diskriminerande eller nåt... :-P

Brunkullan sa...

Åh vad roligt du kommer få det i helgen! Och vad tråkigt vi ska ha när du är borta:(
Ha det så skönt i Malmö!
Kram