torsdag 21 augusti 2008

Bye bye

Äntligen ska jag få åka bort!! Jag har haft lappsjuka i flera veckor nu och varit allmänt irreterad.
Jag vet inte varför jag blir såhär trött på att vara i Sveg? Det kanske har med att göra att jag bott störra delen av mitt liv i en storstad.

I alla fall så är taket målat i det som ska bli Charlies rum. Tapeterna är beställda och golvet har legat och väntat på att bli inlagt i ett annat rum i två år nu, så nu lägger vi det i Charlies rum.
Jag börjar inse att jag nog aldrig får det där mysiga sovrummet som jag vill ha. Inte de närmaste fem åren i alla fall.

I morgon åker vi till Gävle för att hälsa på Evelina. Det är verkligen på tiden, vi har inte varit där än och hon har bott där i ett år nu. Hotell är bokat och jag längtar efter frukosten redan;=)
Jag ska shoppa lite kläder och saker hem, men det vet inte Tage om än.......han tycker att jag ska hålla igen!! Det gör jag ju automatiskt eftersom utbudet i Sveg är tämligen blygsamt.

Nästa helg åker jag till Malmö! Kan ni fatta vad underbart?? Jag i en stad!! Det är nästan så tårarna kommer......och onsdagen efter åker jag till Falun och hälsar på Jenny och har blingovisning.
När jag tänker på allt roligt jag ska få göra så känns livet lite lättare häruppe. Det är inte roligt när regnet öser ner varenda dag och det inte finns något kul att göra.
Men nu ska jag få så mycket storstad att jag säkert kommer att uppskatta lugnet och tystnaden. Vem vet? Jag kanske rentav åker och hälsar på tage i jaktstugan!!

Nej, jag skoja bara....nu skrämde jag er allt va? hahaha

Bye bye
jag ska tänka på er när jag ligger i min sköna hotellsäng och packar upp mina shoppingpåsar

4 kommentarer:

Anonym sa...

aaaaa jag blir matt!!! ta med mig, jag ryms säkert i en liten handväska... jens erbjöd mig att komma å hälsa på i jaktstugan när jag klagade på va tråkigt det är... suck... jippi va skoj.. nä då stannar jag hellre hemma i orrmo!

Carolas vardag sa...

Ååå herregud håller med föregående skrivare jag blir Matt:)men det kankse beror på att jag nyss varit på Jubilee där blir man också matt sen den jävla tandvärk man har :(men jag hoppas du får det kanon med alla kassarna:)Sköt om dej KRAM

Gunilla sa...

Ha...du är för rolig. Du och Helen borde åka bort. Hon är också helt galen i hotellfrukostar.

När kommer du till mig?? Jag kan fixa en läcker frukost och smarrig middag. Efterrätten får du stå för;)

Anonym sa...

Och jag längtar till vecka 37 då jag får bo i stugan i 3 nätter och jaga älg på dagarna =)Längtar verkligen!!
Kram Annica