torsdag 15 maj 2008

Rena rama sömnmedlet




Nu förstår ni kanske varför jag inte orkar blogga!! Hur kan en liten varelse stor som en vindruva göra en så totalt utpumpad?

Jag sover ett par timmar varje dag och sen slumrar jag i soffan varje kväll. Det blir inte mycket gjort ska ni veta!!


Tyvärr har jag tvåtusen saker som jag skulle ha gjort, men dom får vänta. Jag har i alla fall städat uterummet nu efter förra sommaren. Vad bra att jag gjorde det nu när det ska snöa i morgon hahaha. Man bor verkligen på fel ställe vid den här årstiden.


Det är inte kul att få ta på sig mössa och vantar i mitten av maj.


Idag hade dagis hattparad och jag sydde en liten solhatt till Charlie. Tyvärr hade jag ingen päls. Det hade passat mycket bättre.


Vi har haft brandövning på jobbet idag. Jösses vilken tjusig brandman som var där....det är nåt speciellt med män i uniform;=)

I alla fall så skulle jag nog våga försöka släcka en eventuell brand nu. Ja en liten en alltså. Om det läcker gas från spisen så fixar jag det lätt. Om olja däremot börjar brinna så kasta ALDRIG vatten på det. Hu vad hemskt det var. Lågor som var en meter höga av ett litet glas vatten i en kastrull med brinnande olja. Lägg på ett lock istället.

I morgon åker Charlie och Tage bort över helgen. Det känns allt annat än bra, men jag får försöka att stå ut på något sätt. Jag ska städa, scrappa och stryka mitt stora berg av skrynkliga kläder.

På söndag ska jag ha blingovisning i stan. Det ska bli helt underbart att få åka härifrån en dag. Just nu är jag så less på allt vad Härjedalen heter att jag skulle kunna spy. Jag vill till en stad och shoppa. strosa omkring i en galleria och se lite folk.

Det måste vara det här som kallas lappsjuka.

Jag måste plantera om mina ettåringar oxå. Det lär ta en stund. Skönt! Då slipper jag tänka på att min lilla sötnos är så långt borta, Charlie alltså.

Godnatt

9 kommentarer:

Thessan sa...

Grattis!!!

Maia sa...

Hej du! Nu är du snart uppe i min nivå! Grattis och tusen kramar! Och ta nu tid att sovasovasova när familjen är borta också.

Carolas vardag sa...

Men GRATTIS!!!vilken överraskning:)när kommer denna lilla vindruva då??Trodde du hade försvunnit från blogg värden:)men nu försår jag varför du varit osynlig en stund:)Sköt om dej kram

Anonym sa...

nä men TJOOOHOOO!!!!!! GRATTIS!!! va LYCKLIG!! jag blir!! Åh, va spännande!!! när?!?!
KRAMAR I MASSOR TILL HELA FAMILJEN!
jisses va GLAD jag blev nu!! satt ju å deppade pga snön... men vad gör det att det snöar när man får se nå sånt här!! KUL!!!!

Gunilla sa...

Wohoooooo. GRATTIS!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Jag är så glad för eran skull! Hoppas jag prickar in en m-ledighet innan du börjar jobba igen...

/Jenny

Jellon sa...

Men oj vilken fantastisk överraskning!!!!!! Massor massor massor av grattiskramar. Jag får gossebumps över hela mig. Tänk en liten vindruva ... Var nu rädd om dig. Kramis från Jellonet Märit

Helen sa...

åh, va underbart..jag får gåshud..en liten vän i din mage!!!
så roligt Mathilda!! Tusen kramar
Helen

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS!!

//Annica & Lars m fam.