onsdag 6 februari 2013

Nu är det gjort!


Idag var det då dags att göra sin första lektion i längdskidåkning. Jag var hur nervös som helst hela dagen. Jag packade med tre vantar, två mössor, en massa valla, vatten och gav mig av till skidstadion.

Det var inte så farligt som jag hade trott. Det gick riktigt bra. Jag åkte utan stavar. På platt mark, uppför backar och nerför backar. Jag lärde mig att staka, staka med bentag och åka diagonalt. Det var superkul och ganska jobbigt. Armarna var som gelè efter en stakningsrunda alà Smirnoff. Den skulle ni prova på om ni vill ha mjölksyra. Fy bubblan, armarna var som spaghetti efteråt.......

I morgon är det vilodag, av naturliga skäl. Jag körde ett tufft benpass i morse och skidor i kväll så nu är tanten mör. Jag satsar på att jobba i morgon istället.

Godnatt

Inga kommentarer: