tisdag 5 februari 2013

Här bor jag!








När jag är ute på fjället så är det ibland svårt att ta in att jag bor här. Folk betalar tusentals kronor för att komma hit och njuta av vår natur, natur som jag har runt knuten alldeles gratis.

Jag kommer osökt att tänka på de tusentals kronor jag spenderar varje år på att turista i stora städer. Känna storstadspulsen, sitta på mysiga uteserveringar, känna lukten av varm asfalt och avgaser, shoppa i stora gallerior, äta god mat och bara vara. Det har de flesta av mina vänner runt knuten;)

Summan av kardemumman är nog ändå att huvudsaken är att man trivs där man bor. Att man kan ta sig till det man saknar och att man har trådlöst bredband i sin stuga;) Gudars skymning vad jobbigt jag tyckte att det var när vi helt plötsligt bara hade internet i telefonerna i helgen. Jag gick nästan bananas, bara nästan. jag hade ju  min telefon som tur var.

Inga kommentarer: