söndag 10 februari 2013

Tabatatimer




Gillar du utmaningar? Gillar du att träna? Är du som jag att du tror att du stått minst tre minuter i plankan, tittar på klockan och inser att det bara har gått tio sekunder?

Då är en tabatatimer något för dig. Du hittar den i appstore om du har iphone, har du inte det vet jag inte vad du ska göra för att få den;)

I alla fulla fall så är den grymt bra att ha när man vill ta i lite extra och hålla koll på tiden. Den piper när det är dags att börja din övning, som varar i tjugo sekunder, sen piper den när du ska vila, som du bara får göra i tio sekunder. Så gör den åtta gånger.

Väljer du att göra plankan så står du alltså i plankan i två minuter och fyrtio sekunder totalt. Idag använde jag den när jag cyklade. Jag cyklade järnet på det trögaste i tjugo sekunder, vilade i tio och sen var det dags att trampa på igen......Det låter kanske inte så jobbigt men det är det, jag lovar! 
Tycker du att jag är en opålitlig person så ladda hem den och prova, jag hoppas i så fall att du får en fruktansvärd träningsvärk;);)

Inga kommentarer: