måndag 29 oktober 2012

Lycka är......

.....att klara av sina två  första armhävning någonsin, skicka det på film till dottern och få tillbaka en film på henne som gör tio stycken;)
Tio armhävningar för henne borde ju vara som två för mig, eller hur;)

I alla fall var lyckan total. Jag tror, om jag tänker efter, att det kom en liten tår. Samma glädjetår som kom när jag sprang runt broarna första gången. Men idag var jag mer samlad, inte en granne har hört mig.

Lycka är att åka sju mil i snöstorm för att ta ett PK-prov och klara det på första försöket. Det är stort. För mig som är livrädd att misslyckas så är det underbart och jag ska bära det med mig för alltid.

Lycka är att det snöar. Jag älskar snö och jag älskar vintern. Idag är det mulet,  men tänk den dagen vi vaknar och solen skiner på alla granar som är nedtyngda av snö. Då är jag lycklig.

Lycka är att jag har så fina barn. Största lyckan är att alla fyra kommer att fira jul med mig. Som om det inte vore nog kommer deras respektive med och firar jul hos oss. De vet inte att jag egentligen är en "julhatare", men det verkar ha kommit av sig för nu ser jag fram emot jul.

Om. Jag skriver OM. Om allt går som vi planerar kommer även min syster med fyra underbara tjejer hit och firar jul med oss.
Vad kan bli bättre än detta tro??

Risken är att jag, efter årtionden som julhatare, går helt bananas och flippar ur totalt av lycka. Jag tror att det redan är på gång om jag tänker efter. Jag har köpt en ny julkokbok, nya julkuddfodral, julgardiner och planerar julmaten redan nu. Det är bara oktober än......

Detta kan bara sluta lyckligt.......


Inga kommentarer: