fredag 27 april 2012

Till Anna S

Hej Anna S!
Inte för att jag vet vem du är, men visst delar jag med mig av mina tips som jag fått och som funkar för mig.

Jag är absolut ingen träningsexpert, men håll till godo.

När jag springer/lunkar så tänker jag på att sträcka på mig, ut med tuttarna alltså;) Jag håller in magen, så gott det går, och tänker på att hålla axlarna sänkta. Det känns faktiskt lättare då.

Jag fick bra andningstips av en vän som visat sig vara jättebra.
Jag andas in , inte alltför djupt, genom munnen och försöker andas ut i en jämn ström, om du fattar vad jag menar, och andas ut läääääänge.
Är man jätteandfådd (som jag ofta blir) så kan det vara lättare att andas in "stötvis"........Nu är det mycket teknik märker jag....;)

Dessa tips har i alla fall hjälpt mig och kan de hjälpa någon annan så är ju det roligt.

När jag springer och tycker det är jobbigt så brukar jag tänka, ge dig Mathilda! Så himla ont gör det inte......spring till nästa lyktstolpe.....har du orkat hit så orkar du lite till.....det här är bra för ditt hjärta din lilla tjockis.......det kommer kännas lite mindre hemskt på stranden i år hörrö.....bra jobbat Mathilda! Du är bäst!! Kom igen din gamla tant.....tänk på att du ska orka många år till med småbarn......det här förlänger mitt liv (fast just då känns det tvärtom;)).........nu är du ett steg närmare målet.......kom igen nu, lite till bara.......tänk på andningen.......vad underbart att jag orkar......in med tuttarna.........mitt hjärta gillar att jobba..... nu möter du folk, se ut som att du gör detta vareviga dag och inte är ett dugg andfådd.......
Så här tänker jag hela tiden i mitt huvud.....jag försöker att fokusera på det som är positivt!
Gör min vad ont så tänker jag på en annan kroppsdel. Men det är klart, ibland går det inte och då får man gå en stund. Bättre det än att inte röra på sig alls.

Jag vill vara stark, jag vill ha muskler och bra kondition. Det är mitt mål.

Bye bye Anna S, ha en riktigt bra helg!

Inga kommentarer: