måndag 16 april 2012

Kostinformatör

Nu har jag äntligen läst klart sista kursen och kan även titulera mig kostinformatör. Det ska man inte förväxla med kostrådgivare. Det är två helt olika saker så hetsa inte upp er för mycket.

Som kostinformatör jobbar man med gamla och sjuka människor, inte unga friska som vill gå ner i vikt. Vad skönt att få klargöra det här för alla som undrar. För det är ju en hel del som undrar har jag förstått.

Som kostinformatör kan jag tala om att jag älskar bacon. Jag tycker det är jättegott! I pastasåser, till äggröra, på min ceasarsallad och gärna finhackad knaperstekt på färsk sparris. Bacon är gott helt enkelt tycker jag.

Nu ska jag börja en ny kurs. Jag ska fördjupa mig inom sjukvård. Jag har läst igenom kursplanen och blir lite rädd. Det verkar inte helt enkelt. Men jag ger det ett försök.

Godnatt.

Inga kommentarer: