tisdag 3 april 2012

ÄNTLIGEN!!

Jag hade ju ihjäl min surdeg jag gjorde för att baka på till Tages kalas i augusti. Jag hade tre olika surdegar och de fick somna in efter jul. Jag glömde av dem helt enkelt och det går inte för sig.

Vill man vara lite lat, vilket jag är ibland, så kan man numer köpa färdig surdeg på ICA här i Sveg.
Den är lite dyrare än om man gör själv, men vill man inte göra själv, eller orkar så är det här perfekt. Man spar dessutom tid för du kan ju komma på samma dag att du vill baka och då är det inte lätt att få igång en surdeg.

Så åk på ICA och köp en surdeg. Jag har bett dem ta in och jag sa eventuellt att de kommer att sälja som smör i solsken, så hjälp mig nu hörröni!

I kväll kommer det lite folk hit och som tur var så fick jag ett bakryck nu på morgonen, dock inte surdegsbak, men gott blir det nog för de som får smaka.

Inga kommentarer: