onsdag 29 februari 2012

Nu måste jag lyckas!

Jag har laddat ner en app som fick bra betyg inför min löptävling i september. Jag vill verkligen det här och så fort min förkylning släppt helt kör jag mitt första löppass.

Annars är sjukstugan i full gång och det puffas nässpray och matas med vätskeersättning. Nu får det snart vara nog!
Men, jag ska inte klaga för jag har varit frisk hela februari faktiskt och hunnit träna sexton pass. Det är jag jättenöjd med.

Jag blir ju väldigt lätt förkyld. Enligt läkaren så är det för att jag är allergiker. Och det köper jag, men så här ofta? Småbarn på dagis har jag och naturligtvis påverkar även det. Men jag äter faktiskt bra, jag röker inte och jag motionerar. Men.......Jag inser att jag sover för lite. Jag sover sällan längre än sex timmar per natt och det blir för lite i slutändan.
När man sover ska kroppen och hjärnan återhämta sig. Jag sover ju inte ens sex timmar i sträck utan jag är uppe och grejar lite emellanåt. Men nu blir det ändring på det.

När jag ska upp halv sju ska jag släcka senast elva har jag bestämt. Det är värt att prova för dessa återkommande förkylningar suger musten ur mig.

Så nu säger jag godnatt och på återseende.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Hoppas vi kan peppa varandra lite! :)