torsdag 2 februari 2012

Fram med maskinen Mathilda!

Igår fick jag vårens kataloger från Stoff & Stil i brevlådan. Först tänkte jag slänga dem för jag har så mycket tyger, men jag öppnade dem precis innan jag skulle gå upp och sova.
Sen var det kört.

Jag hittade så mycket fina tyger att jag blev yr av lycka. Nu ska jag leta fram sladden till min symaskin så att jag kan sy.
Vilken tur att jag köpte billiga gardiner till köket så jag kan byta innan sommaren.

Till Millie ska jag sy enkla klänningar som hon kan ha när vi ska åka utomlands. Det fanns så mycket söta tyger att jag vill köpa allt och bara ha här hemma. Jag är ju en liten sucker på tyger sedan många år tillbaka......

Gillar ni att sy kan jag rekommendera denna sidan. Det finns faktiskt något för alla smaker tror jag. Och det är ju inte så svårt att sy ett kuddfodral eller en rak gardinkappa. Dessutom blir det mycket billigare än att köpa färdiga.

Inga kommentarer: