tisdag 14 februari 2012

Färdiga vs hemgjorda

Jag är inte speciellt förtjust i hakvfabrikat. Jag älskar att laga mat och lagar 90% av vår mat från grunden. Givetvis gör jag mina fiskpinnar själv och tycker att det är supergott med hemgjord remouladsås till.

Problemet är mina barn.

De vill absolut ha färdiga fiskpinnar. Mina hemgjorda ratar de bägge två och säger att det inte är gott. Charlie sa att han kunde äta om jag blev ledsen. Suck......jag kan ju inte tvinga honom att äta för att jag låtsades gråta då han ratade mina fiskpinnar.

Jag får väl leva med det faktum att de inte gillar mina hemgjorda, och äta fiskpinnar mer sällan istället.
Och ja, jag vet att de överlever fabrikstillverkade fiskpinnar. Jag vet att många äter det och jag lägger inga värderingar i det, men jag vill göra dem själv. Så enkelt är det.

Nu ska jag hämta barnen och sen är det skidträning.

Ha en bra dag allihop!

Inga kommentarer: