onsdag 19 oktober 2011

Nu tror jag att de tappat förståndet!





Tydligen serveras mina barn lättmjölk på dagis........Bregottet ska bort och ersättas av Lätta.
Vad ska man säga om detta?

Jag tycker det är fruktansvärt och kommer inte att låta det passera obemärkt.
Tack och lov var vi rörande överens på dagis om att sluta oss samman och protestera.

Här finns det nyttig information om varför vi inte behöver vara rädda för smör.

Tro nu inte att jag attackerar er som äter Lätta, det är upp till var och en, men mina barn och min familj vill inte ha det.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag håller med! Vet att detta togs upp i föräldraråd på Norra senast och jag hade skickat iväg mina synpunkter. Hoppas de tar sitt förnuft till fånga. Hörde att det bara serveras lättprodukter...

Johanna sa...

Jag sitter med i föräldrarådet och vi hade möte med bla. kostchefen i Härjedalens kommun för någon vecka sedan. Då diskuterades detta. Då föräldrar redan i våras "protesterat" mot lättprodukterna, så ligger det faktsikt en motion i Barn & Utbildningsnämnden som kommer att behandlas under oktober. Den innebär att man ska börja servera Bregott och standardmjölk som ett komplement till lättprodukterna. Återstår att se vad nämnden beslutar dock.