fredag 4 mars 2011

Nu är det vår!

Vilken underbar tid vi har framför oss. Jag älskar alla årstider men sen jag flyttade till Härjedalen så ligger vårvintern mig närmast hjärtat. Jag önskar att alla mina goa vänner på bästkusten fick komma hit och uppleva den.
Att få sitta och titta ut över fjället som är alldeles vitt, känna hur solen värmer och dricka lite kaffe och grilla en korv, det är grejer det!

Jackan ni ser på bilden är Millies nya vårjacka. Jag har beställt den på Karins sportbod och nu har den äntligen kommit. Så på söndag, då solen ska skina, åker vi till Lofsdalen och hämtar den. Givetvis måste vi ta en tur upp på fjället, sola lite och åka skidor.

I kväll gjorde jag kåldolmar för första gången i mitt liv. Det var pyssligt men värt varenda minut kan jag säga. Varför har jag inte gjort kåldolmar tidigare? Det var verkligen supergott.
Jag har Mannerströns (ett signerat ex som jag fick av mitt ex i julklapp) kokbok om husmanskost och den är riktigt bra. Vi har bestämt att vi ska testa lite recept som vi är nyfikna på. Jag har aldrig smakat dillkött så det blir nästa projekt att laga och smaka på.

Ha en trevlig kära läsare!

Inga kommentarer: