söndag 6 mars 2011

Idag mötte jag döden

Riktigt ruggigt var det. Bland det otäckaste jag varit med om.
Hjärtat knöt sig i bröstet och jag fick svårt att andas, (jag är helt seriös nu....) till slut svartnade det för ögonen och då skrek jag.

- Hoppa av liften Charlie, mamma dör snart!!!!!
- Nej mamma, jag får ju bara gå av däruppe för dig!
- Släpp liften unge!
- Nej!
- Släpp liften NU!!

Jag sprang bredvid Charlie i liftgatan när han skulle åka upp i barnbacken i Lofsdalen idag för jag orkade inte ta på mig pjäxor och skidor.

Hur dum får man bli?

I efterhand hade jag hellre tagit på mig pjäxor och skidor oavbrutet i flera timmar än att springa bredvid Charlie.

Jag sprang upp med honom flera gånger innan denna hemska gång, grejen var den att just då växlade de upp liften så att den körde på max.
Jag ska ringa Ola på anläggningen och fråga vem det var som jobbade vid just denna tidpunkt. Sedan ska jag ta reda på var han bor, för det var en han, eller en tjej som hade skägg.

Vad vet jag? Jag har fortfarande huvudvärk och hjärtklappning.

Inga kommentarer: