söndag 28 november 2010

Tack och bock!

Jag har funderat länge på mitt kalas som jag tänkte ha när jag fyllde 40. En del sätter in annonser i tidningen och bjuder på fest, jag skulle aldrig våga göra det. Tänk om ingen kommer?
Pinsamt. Som en örfil.

Jag kör den säkra vägen och har idag haft lite fika här hemma. Jag har njutit hela dagen av mina goda vänners sällskap. Så mycket fika blev det inte för min del men jag har hunnit umgås och det gillar jag mer än kakor.

Igår blev jag kidnappad av mina vänner i Lofsdalen. En oförglömlig kväll med underbara människor, fantastisk mat, härligt bad och mycket skratt. En kväll jag sent kommer att glömma.

Så mycket fina presenter jag fått dessutom, spavistelse, blommor, ljusstakar, god glögg, kokböcker, mössor, ja listan kan göras lång.
Nu ska jag lägga mig i soffan och strunta i att det är disk i hela köket, det ska gubben få ta hand om när han vaknar.

Tänk att jag har haft så underbart i helgen och då har inte ens den riktiga dagen infunnit sig än.
Nu väntar jag på en annan present som jag kommer att älska hela mitt liv och vårda ömt.

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Synd vi inte kunde vara med igår men när hela familjen är friska kommer vi!