fredag 26 november 2010

Alldeles för långt borta!


Min älskade farbror Ecca är sjuk. Han har brutit sin höft och är 92 år gammal, han är en av de sista jag har kvar i min släkt och jag älskar honom så himla mycket. Nu har han fått sin fjärde hjärtattack och mår inte alls bra. Jag pratade med honom på telefon idag och han var så ledsen.

Ibland avskyr jag att bo så långt borta från de få släktingar jag har kvar i livet. Jag skulle så gärna vilja åka ner och träffa honom, jag vet ju inte alls hur det här slutar, men hur sjutton ska jag lösa det?
Jag jobbar ju hela veckorna och åka 140 mil på en helg känns jobbigt med tanke på väglaget. Jag måste fundera ut något som funkar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han är sig lik!! Har inte sett Ecca på 22år.
Det är detta som är sorgligt med dom som är nära.
Vet inte hur jag skall trösta men jag har varit med om det, min farfar i Norge som varit den viktigaste i mitt liv..ingen i släkten sa att han hade fått cancer, fick bara ett samtal att han gått bort. Vid boupptäckningen så förstod alla hur nära vi var och bad om ursäkt.D
Det var svårt att inte vara tillhands.
Mitt råd försök att åka dit så fort det finns möjlighet, sorgearbetet blir enklare när dagen kommer.
Kram Bettan

Hanna sa...

Jag kan hjälpa dig att boka en flygbiljett... :-)