onsdag 17 november 2010

Sekretess

När man jobbar inom vården har man tystnadsplikt och det tycker jag är bra. Ibland blir man lite förvånad, som idag tex.
Det ringer i telefonen från ett dolt nummer, en man presenterar sig och vill att jag ska gå med i facket eftersom jag jobbar inom vården.
Gubben vet precis var jag jobbar, hur länge jag jobbat, hur länge jag ska jobba och vad jag har för telefonnummer.
Hur i herrans namn har han fått reda på det?
Gäller inte sekretessen när det gäller personalens privatliv eller?

Jag blev riktigt upprörd och talade om precis vad jag tycker om fackförbund och personer som inte svarar ordentligt på frågor.

Stackars honom ...........

1 kommentar:

....... sa...

"Men facket är väldigt bra, tänk på dom som inte är med i det och hör hur du säger, jag blir ju upprörd"

R-E-S-P-E-K-T ... finns inte. Inte heller ens sin egna åsikt. Bara att vänja sig. Men gamla kärringar det finns det gått om...Men kan man någonsin vänja sig det?