tisdag 27 april 2010

Mise en place

I morgon, onsdag, åker jag på skolresa till den lilla staden Falun. Jag blir borta till på fredag. Jag ser grymt mycket fram emot att få komma iväg själv utan barn. Hemskt va?

Eftersom jag är en organisatör ut i fingerspetsarna så har jag en lång lista att beta av idag. Jag tänkte förbereda mat så att Tage slipper tänka på det. Jag ska även ta fram underlag till min deklaration så att Tage har något att göra när barnen somnat. Innan jag åker måste dessutom alla kläder vara tvättade och strukna. Konstigt nog känns det nästan som det viktigaste.

Nu är det meningen att jag ska plugga psykologi. Jag ville bara skriva något, så ni nästan hundra personer som läser min blogg varje dag, slipper läsa vad jag gjorde i helgen hundra gånger om.
Vilka är ni egentligen?
Känner ni mig personligen?
Jag läser flera bloggar där jag aldrig har träffat personen som skriver. Anledningen till att jag läser deras bloggar är att en del av dem skriver så otroligt roligt. Det är inte dumt att få sig ett gott skratt varenda morgon.
En del bloggar läser jag bara av ren nyfikenhet. De är för det mesta kändisbloggar.

I psykologin läser jag om mat, sömn och stress. Mat borde inte vara några problem och det är det väl egentligen inte heller. Problemet är att det är svårt att skriva om utan att rannsaka sig själv. Och det, kära vänner, kan vara jobbigt för en jojobantare med ätstörning som jag är.
Men det är nyttigt för mig att arbeta på den biten tror jag. Så jag fortsätter på den väg jag valt. Vägen som får mig att må bra och inte tänka på mat hela tiden. Den vägen är inte alltid lätt men jag kämpar på. En vacker dag kanske ni får nöjet att se mig i bikini;)

Ha nu en riktigt bra dag alla kära bloggläsare. Må solen skina på er och inom er.
Kram

P.s
Har jag berättat att jag ska berätta om "sekten Livets Ord" på religionen?
Det ska bli mycket, mycket intressant kan jag lova:)

1 kommentar:

Gunilla sa...

Jag läser din blogg, fast det vet du ju redan :)Vi känner ju varann sen gammalt. Du har gett mig många skratt genom åren. Och roliga fotografier...ska kanske publicera några av de?
Du är en frisk fläkt och en vitamininjektion.
Ser fram emot att du publicerar ditt arbete om Livets Ord. Vi har ju lite gemensamt :)
Kramar o ha en skön helg!
/
Gunilla