lördag 27 mars 2010

En helt vanlig lördag

Millie är magsjuk och har spytt ner allt som gåt att spy ner.
Jag tvättar och matar med vätskeersättning var tredje minut.
Charlie ritar och vill att även jag ska rita med honom. Det är svårt när jag samtidigt ska försöka hålla Millie borta från tuschpennorna.

Tage jobbar. Han tinar vägtrummor i Linsell. Jippie! Hurra! Det är så himla kul att han jobbar sju dagar i veckan.
När det slutat att snöa så blir det vår och då ska det tinas vägtrummor hela dagarna.

Jag vet att jag inte ska klaga. Jag hade en underbar helg förra veckan men det känns så tråkigt att så fort vi är lediga ihop så är det jobb eller sjukdomar.

Men det är en dag i morgon oxå. Förhoppningsvis har Millie piggnat i, solen skiner och vi kan ta en skidtur allihopa.
Det blir min förhoppning idag då det annars känns ganska grått och trist.

Inga kommentarer: