lördag 2 januari 2010

Summering 2009

Seriöst så var 2009 ett riktigt skitår på många sätt.
Många otrevliga saker hände och jag har varit mer sjuk än frisk känns det som.

Men det hände även saker som var roliga.
I januari så åkte jag till Stockholm på coachträff med blingo. Det var hur kul som helst och jag fick lära känna underbara människor.

I februari snöade det grymt mycket. Tage plogade varenda helg och Herman såg dagens ljus.

I mars vinner John SM-guld i skotercross. Jag tror att jag fått tillbaka 10,000;- på skatten men det visar sig att jag ser en nolla för mycket:(
Jag besöker det omtalade Holmvallen för första och förmodligen sista gången i mitt liv.

I april var det finväder. Jag fikade järnet med mamas och firade påsk i ett medelhavsvarmt Tänndalen. Tage chockar mig rejält med att slänga en helt fullastad släpvagn.

Maj månad började med sommarvärme, därefter haglade det pingisbollar.
Jag började med lchf och vände upp och ner på vår kosthållning.

Juni regnade bort. Midsommar firades med goda vänner och jag gjorde mig av med energitjuvar.

I juli kommer lilla Alva till världen. Vi hinner precis se henne innan det bär av på husvagnssemester. Det regnar och regnar hela första veckan. Sedan blir det kanonväder, men Tage längtar givetvis hem.
Väl hemma så åker jag och Tage till Sundsvall helt själva en dag! Denna månad snavar jag i elljusspåret så illa att jag får en spricka i vadbenet.

I augusti bar det iväg till Helags med mamas. Ett minne för livet blev det. Skoterfest i Strådalen, kräftskiva och blingo kickoff i Stockholm gjorde inte månaden sämre precis.

I september är det älgjakt. På tages jaktmarker var det varg så älgjakten kom av sig. Jag firar med att tokshoppa hela månaden.
Mamas tillbringar en underbar dag i Lofsdalen. Idol startar och så även "Hollywoodfruar" med Anna Anka i spetsen.

I oktober blev äntligen min shoppinghelg med Ninni av. Jag, Ninni och Marianne shoppar loss en hel helg och njuter av livet.
Den första snön kommer och försvinner lika fort. Syster med barn besöker oss på höstlovet.

I november är det dags för luftvägsinfektion. Ni som känner mig vet hur jag lider när jag inte kan prata. Hemskt.
Jag är sjuk och hängig hela månaden men orkar med en rolig tjejkväll i Älvros.
En underbart trevlig och omtänksam person går hastigt bort. Livet kan förändras hur fort som helst och jag tror att vi alla som kände personen fick oss en ordentlig tankeställare.

December är min favoritmånad. Den börjar med att jag fyller år. Kul kalas med fina presenter, underbara vänner och trevligt som bara den.
Nästa födelsedagsbarn var Millie och sedan var det Tobins tur. Däremellan hann jag med en UNDERBAR helg i Gävle med goa vänner.
Lasse sjöng för oss och jag blev "nästan" uppraggad av en artonåring, det ni!
Jag överlevde även denna jul men nästa jul gör vi något annat säger Tage;)
Evelina fyllde arton år och firades med ett litet kapital som jag sparat ihop åt henne.

Nu är det januari och jag har märkt att det redan är ljusare ute.
Gött.
Om två helger åker jag till Stockholm och njuter. Längtar.

Inga kommentarer: