onsdag 2 juli 2008

Nedräkningen har börjat

Nu är det inte långt kvar tills jag får åka till Sveriges framsida. Tänk att få slippa mygg, knott och alla andra äckliga smådjur som flyger runt huvudet på en.
Jag vill bara se hav, människor, gallerior, bilköer, uteserveringar och annat som hör till en storstad. Jag vill känna lukten av tång och höra vågorna som skvalpar.
Slippa höra jakthundar som skäller och doften av Härjedalens nationalrätt, grillben!!

Jag vet att jag låter sur och gnällig nu. Men det är inte så lätt att älska allt sådant där när man inte är uppväxt med det. En del tycker säkert att hav luktar förskräckligt illa. De äter säkert hellre grillben än får en rejäl kallsup i havet, eller hur??

Det konstiga är att om ca 2 veckor så kommer jag att längta hem till Härjedalen. Jag kommer att sitta och irretera mig på alla idioter i trafiken och peka finger åt dom. Jag kommer att längta efter att inte behöva jaga parkeringsplatser för att sedan upptäcka att jag inte har några mynt.

Fast havet kommer jag alltid att sakna, och galleriorna. Och uteserveringarna med god mat.

Fast nu vill jag bara åka iväg. Vi ska stanna på Mc Donalds i Mora har jag bestämt. De har en jättebra lekplats där Charlie ska få springa av sig. Då hinner jag kanske äta både en glass och äppelpaj;=)

Charlie är sjuk så i morgon ska Evelina vara hemma med honom på förmiddagen. Det är en lyx att ha henne hemma faktiskt. Ännu mera lyx är att jag får sova middag med charlie i morgon.....längtar efter det oxå.

Om mina underbara vänner kunde följa med till gbg så skulle jag inte behöva längta efter er heller. Tänk vad skoj vi skulle ha. Jag lovar att ni inte ångrar om ni följer med, ni kan få sova i förtältet. Visserligen luktar det mögel men snart så luktar det rutten tång ändå hahaha.

Godnatt på er alla, sov gott och ha händerna på täcket

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde följa med! Men jag ska roa mig med att jobba en vecka till... Ha en underbar semester!

Carolas vardag sa...

Ååå jag hade gärna följt med;)tänk va roligt vi skulle ha haft:)mycket shopping och mycker surr:)Jag åker till Ikea på lördag för nöja mej med det:)sen jobbar jag hela helgen +nästa helg:/mindre roligt det men snart är det semester//Kram och kör försiktigt

Gunilla sa...

Rutten tång..ja du... Det är smällar man få ta för att ha lyckan att bo vid havet. Smaken av salta vindar....finns det något som går upp mot allt det där?