tisdag 15 juli 2008

Mitt nya smultronställe


Nu är vi äntligen på Österlen. Det har hittills överstigit mina förväntningar.

Vi har frossat i god mat och idag var vi på sveriges största marknad i Kivik.

Jag köpte nya flip flop eftersom mina andra gått sönder.


Det andra paret gick sönder när vi promenerade på Klädesholmen. Det var inte kul att promenera 5 km med en sko på sig, man blir skev liksom.


I kväll har vi ätit lammfilè och det var underbart gott. Jag åt två stora portioner, en för mig och en för bebisen, det är väl så man ska göra eller??

Vi bor alldeles nära en flera mil lång strand. Tyvärr var det svinkallt i vattnet så jag ville inte bada men jag satt och njöt ändå.

På torsdag bär det av till Vadstena och sen är det slut på vår husvagnssemester för i år. Nästa år ska vi ha en egen husvagn säget Tage. Jag har hört det förr och tar det med en nypa salt.


Godnatt

2 kommentarer:

Carolas vardag sa...

Ååå min dotter var också på Kiviks marknad i går:=såg du henne;)Kram

Gunilla sa...

Nästan lika vackers som västkusten...men bara nästan;)