lördag 12 januari 2013

Shopping i Vemdalen








Idag åkte jag och Maggan till Vemdalen för lite shopping. Jag var ute efter lite fint som jag kunde ha på min skänk och ett par långkalsonger i ull. Jag hittade det jag ville ha och lite till;)

På min skänk står nu nya blommor, ny ljuslykta och gamla (tomma) spritflaskor. Jag gillar att det är så vitt. Vitt är min grej nu.

I Vemdalen åt vi på Hildings och det var lika gott som vanligt. Deras fjälltoast är lika god nu som när jag åt den första gången för säkert tio år sedan.
Det blev ju ingen skidåkning idag för det var för kallt men det var nog bra för mina gamla knän. Det knakar och knäpper i dem när jag går i trappen och jag kan knappt sitta på huk.

I morgon är det sista dagen innan Tage åker och det är som vanligt blandade känslor. Ett stort minus är att Millie hade feber idag och jag vill inte ens tänka på att vabba, jag vill inte ringa jobbet och säga att jag inte kommer.
Men, nu ska vi inte ta ut något i förskott. Hon hade feber i morse men den försvann när hon fick en alvedon och har inte kommit tillbaka. Så håll tummarna kära ni.

Inga kommentarer: