tisdag 12 juni 2012

En salig blandning om allt möjligt.











Dagarna går i en rasande fart och snart är det dags att bege sig hemåt igen. Det är inte så att man längtar hem precis. Här är det hur fint som helst.
Hela hotellet är i marmor och överallt står det sköna sittgrupper. Städerskor far omkring precis hela tiden och putsar glasrutor, städar toaletter och sopar. Jag har inte sett skräp någonstans. Jo förresten, idag såg jag en mugg under en buske när jag låg och solade ryggen. Men det är det enda skräpet jag sett på hotellområdet.
Det är verkligen hur fint som helst och det känns rent och fräscht, trots att flera tusen människor bor här samtidigt.

Maten är grekisk och det gillar jag. Jag har hittills levt på fetaost, tzatsiki, tomater och grekiska köttbullar. Barnen äter pasta, pannkakor, pizza och en massa annat gott som finns på deras buffè.
Tage blandar ALLT som finns på buffèn på sin tallrik och tyckte inte om maten, nu har jag talat om att man kan välja ut lite och då blev det genast bättre;)

Idag var vi på stranden och badade i havet. Vattnet var varmt och vågorna höga så jag bara njöt. Så himla underbart att få en kallsup med saltvatten och få ligga och guppa i vågorna. Charlie gick motvilligt med på att bada och även han tyckte det var skoj till slut.

På kvällarna är det minidisco och underhållning. Teater, trollkarlar, bingo och karaoke. Vi har mest hängt på minidiscot och lekparken. På dagarna är det aktiviteter hela tiden. Volleyboll, boccia, zumba, vattenpolo, yoga och vattengympa. Reseledarna går runt och försöker få med en på allt.
Jag har varit med på vattengympan varje dag men smiter iväg när vi ska gå upp och dansa i ett tåg runt poolen skrikandes oioioi så att det ekar. Där går min gräns.

I morgon är det beachparty på kvällen med levande musik och zumba, det ska vi inte missa. Nu ska jag gå och lägga mig för jag är helt slut. Värmen gör att man inte orkar så himla mycket mer än att bada och sola. På morgnarna har jag försökt att springa och i morse gick det ok. Det kändes som att hjärnan kokade men en resorb gjorde susen.

Godnatt!

Inga kommentarer: