onsdag 2 februari 2011

Kallsup

När jag blir förkyld så har jag alltid köpt Otrivin menthol. Den är stark som bara den och det känns som att hjärnan smälter när man tar den, men nästäppan försvinner och det var det som var syftet.
Sist jag var förkyld så hade jag sådan nästäppa som inte gav med sig att jag var gråtfärdig. Bihålorna värkte så att jag kunde knappt blinka utan att det gjorde ont. Då fick jag rådet att doktorn att dra in saltlösning i näsan så att det kändes som jag fick en kallsup.
Jag testade och nu är jag såld!
Just nu är jag förkyld (igen, ja jag vet...) och jag tar inte en droppe nässpray. Så fort jag känner mig täppt går jag in på toa och snortar lite saltlösning och så försvinner nästäppan.

Bra och effektivt. Prova du också nästa gång du är täppt i näsan.
Nu ska jag ta mig en tupplur innan jobbet.

Inga kommentarer: