fredag 18 februari 2011

Skurkärring!

Min kära sambo lovade att vi skulle röja lite varje kväll den här veckan. Vi får gäster idag och då är det inte trevligt med drivor av skräp, post, tomma mjölkkartonger i alla hörn.
Varje kväll har jag tagit upp saken, att vi ska städa lite. Svaret har varit varje kväll att vi tar det i morgon. Igår kväll var det i morgon. Det jag inte visste var att sambon hade dammsugit och torkat golven förra lördagen.
Hur kan jag tro att man ska behöva städa inför denna helgen också?
Jag vet inte vad jag lider av som vill ha städat till varje helg, men jag är ensam i den här familjen om den diagnosen.

Nu är huset rent och det luktar gott (nja, ajax var slut....) av såpade golv. Nu ska jag slänga skräp som legat på altanen sedan i julas.

Det är för övrigt sol ute!! JAG ÄLSKAR SOL PÅ VINTERN!

Inga kommentarer: