torsdag 3 februari 2011

Jag gillar snön!



Jag gillar snö och vinter, när det är riktig vinter vill säga. Tänk dagen efter en snöstorm när man tittar ut och solen skiner från en klarblå himmel ( nu är jag visuell Theresé ;)), det är något av det vackraste jag vet. Eller när solen knappt går upp i december och det blir det där underbara ljuset. Jag gillar det verkligen.

Snart kommer min goda vän Theresè och hälsar på mig. Hon är inte lika förtjust i vintern som jag är, men kanske att Härjedalens vackra fjäll kan omvända henne. Vi får väl se.
I alla fall så väntar en vecka med skidåkning och jag hoppas att solen kikar fram varenda dag.

Bilderna är från i eftermiddags då barnen vägrade att gå in då vi kom hem från dagis. Snön har vräkt ner idag men när vi kom hem så sprack det upp och blev en vacker skymmning, inte konstigt att de ville vara ute.

Inga kommentarer: