torsdag 5 augusti 2010

Stenåldersmänniskan Mathilda


Evelina Rönnung Det är ett grafiskt utkast på ett iPhone-program som förenklar Villatidningens hemsida för alla som läser den i telefonen

Detta svarar min dotter mig när jag frågar vad kortet föreställer. Tror ni att jag fattade vad hon menade?













Kakor förstår jag mig på, i alla former som finns.
I kväll bakade jag vinbärsrutor. Jag gillar vinbär, speciellt i en kaka om den är så god som den här är.

Idag var jag ledig och tanken var att jag och Millie skulle ha det jättemysigt. Vi har helt klart olika uppfattning om vad som är mysigt. Jag vill sitta i solen och smutta på en kopp Java och hon vill fara runt som en elvisp.
Riktigt dålig kombination.

Nu är årets fjällvandring spikad!
Sista helgen i augusti bär det av och jag längtar som en galning. Nu vet jag ju vad det innebär och vet vad som behöver skaffas.
Nya byxor ska jag absolut ha och strumpor utan sömmar som kan skava.
Jag tog en runda på cykeln för att träna upp flåset lite i alla fall. Det var en skakig dam som klev av cykeln hemma efter 30 minuters cykling på trögaste växeln( inte i uppförsbackarna.....).

På lördag blir det kalas i trädgården kl 12.00 för Charlie som fyller 4 år på måndag. Har du lust så är det bara att kika förbi.

Inga kommentarer: