måndag 27 maj 2013

Åre Workout








Hur ska man sammanfatta en av de mest fantastiska helgerna i ens liv? Ord kan inte beskriva känslan man hade, och fortfarande har. Helt fantastiskt!

Fredagen började med AfHo. Ett danspass med en mix av house och afro. Inte min grej. Jag kan inte dansa och koreografin var alldeles för snabb för min gamla häl. Men jag skrattade mycket och blev rejält svettig i alla fall.
En liten paus. Vatten och frukt.

NTC, Nike traning club. En tjej som heter Maria Olofsson kommer in och kör ett pass med oss som jag inte trodde var möjligt att orka!
Funktionell styrketräning med din egen kroppsvikt. Burpees, utfall, armhävningar och plankor i ett högt tempo. Svetten sprutade och adrenalinet också. Vi fick ta tag i en och köra en minuts intensiv träning medan den andre hejade på. Så himla kul!!

Sista passet på fredagen var Grit Plyo. Ett pass som bygger på rörelser som ökar din spänst. En steplåda och en viktplatta gjorde det ännu värre men när man står där känns det som att det inte finns någon gräns för vad man orkar. Man har bara så kul och är så himla lycklig att man åkte ist för att vara hemma.
Det här var ett vidrigt jobbigt pass. Jag är nog inte den spänstigaste personen och på lördag morgon var det ett litet företag bara att sätta sig på toan. Men det var det värt!!

Lördagen skulle jag börja med yoga men jag orkade inte. Jag tog sovmorgon och sedan gick jag på en föreläsning. Stark, snygg och skadefri.
Här lärde vi oss att tänka efter varför vi tränar, och vad. Vad vill man uppnå med sin träning? Vad har jag för mål? Osv.....Hur tränar man för att bli skadefri? Vi lärde oss också att man skulle träna där man är stark och sedan utmana det man är sämre på.

Praktik efter föreläsningen. Hur tränar man för att bli stark, snygg och skadefri?
Vi fick göra burpees, benböj och armhävningar på en massa olika sätt som man inte är van vid. Jag förstod ganska snabbt att jag har en del att öva på....;)

YinYoga med Jessica Clarèn. Vilken fantastisk människa!! Vi töjde och andades så jag trodde jag skulle svimma ett tag. Det kanske även berodde på fotsvampen som tanten bredvid hade;)
Återigen insåg jag att jag måste träna rörlighet. Jag är låst, ett järnspett som behöver rörelse!!

Sen cyklade vi, även detta med Jessica. Jag har gått på spinning och har en bild av hur det är. Man värmer upp, höger ben, vänster ben, upp i åttor, sitt i sadeln, cykla tungt, cykla lätt....osv. Det här var något helt annat. Det var magi.

Det var jag och cykeln i en bubbla. Tre block med fem intervaller i varje. Små förändringar som ledde mig fram till mjölksyretröskeln och till maxpuls. Magi på en cykel.

To be continued.....

Inga kommentarer: