måndag 6 maj 2013

Premiärdagen








Jag har bestämt mig för att försöka köra tre löppass i veckan. Ett intervallpass, ett myspass och ett backpass. Idag var det dags att prova backpass, något jag aldrig testat tidigare.

Jag hittade en backe som var 90m, märkte upp start, 30m, 60m och 90m.

Första rundan sprang jag upp till 30 m och vände ner till start, sen upp till 60m och ner till start, sen upp till 90m och sen ner till start.
Det här upprepade jag fem gånger. Lätt tänker du nu....bara 90 meter, det är ju ingenting! Nej för dig kanske!!
Jag fick blodsmak i munnen och blev yr i huvudet, men lyckoruset var starkast! Jag kände mig stark som en oxe och fortsatte hemåt efter att ha powerwalkat 3 km extra med en rush uppför den värsta backen i elljusspåret. Bra va?

Stolt över mig själv är jag idag. Sen gjorde jag ruggigt god kycklinggryta, tvättade bilen och käkade glass med barnen på altanen. En bra dag helt enkelt.

I morgon är det MTB som står på schemat. Och jag är nervös, jättenervös. Men det går säkert bra.

Godnatt

Inga kommentarer: