lördag 18 maj 2013

Läxan


En mycket svettig och lycklig dam......

I torsdags var jag för första gången i mitt liv på en löpskola. Jag har ju kommit igång lite med joggningen men ville ha lite tekniktips och inspiration. 
Det har jag fått med råge!

För det första så har jag haft helt fel teknik. Jag springer väldigt upprätt och nu har jag fått lära mig att luta mig framåt, ta med energin och pendla med armarna framåt, inte upp i ansiktet som jag gjort.

När man springer så här belastar man hälen rätt lite. Jag känner att det är en enorm skillnad mot hur jag sprang innan. Kruxet för mig är att jag har haft ett väldigt lågt tempo, då har min häl hållit. Nu har jag lärt mig bra teknik, det innebär att jag har fått fart och då räcker inte min kondis märkte jag.

Nu är det dags att börja jobba mer med kondisen, cykla många mil för jag ska cykla ett lopp i sommar, och sen vill jag styrketräna, jag vill baka kakor, vara med mina barn och så vill jag faktiskt jobba för jag gillar mitt jobb.
Men jag tror att jag fixar det här för energin har jag, det känner jag. Det gäller bara för mig att fokusera på det som är positivt och inte gräva ner mig i negativ sörja.

Att anlita en löpcoach är en av de bästa sakerna jag gjort tror jag. Det är värt varenda krona, och det är inte ens dyrt, och jag kan verkligen rekommendera det till dig som vill utveckla din löpning. Jag märker en enorm skillnad på en lektion och då har jag tre kvar. 
Och vet ni vad?

När jag gjorde min läxa idag så var det ren och skär njutning;) Hur många läxor är det?

2 kommentarer:

Katarina sa...

Åh vad härligt!

Träningsglädje sa...

ja, testa landsvägscykling. enormt mycket frihet! lättrullat - och så kommer man långt!! kramar till dig!