måndag 3 juni 2013

Hej igen!


Jag har läst att är man snygg efter träningen har man inte tagit i, så här är beviset på att jag tränat:)

Sånt här vill jag pyssla med i sommar


Måste göra många squats, för tänk er.......

.......den här rumpan på mig........
......istället för det här.......

Jag märker att jag ibland har lite väl mycket att göra och då tänker jag inte på att blogga. Förra veckan var jag själv med barnen, plus att jag jobbade mycket och tränade. Då glömmer jag bloggen.

Men nu är jag här.

Jag har upptäckt en sak efter min helg i Åre och det är att jag är osmidig, stel och låst lite här och var. Jag vill vara stark och smidig. En stark kropp som inte är smidig blir ju skadad lättare och även det vill jag undvika. Så i sommar ska det jobbas mycket med smidighet. Och kondition, för jag vill orka springa rätt så långt.

Idag har jag haft friskvård med några arbetskamrater. Så himla kul att slippa träna själv, jag som är sällskapssjukast i Sverige uppskattar att ha träningskompisar.

I Åre var jag på TRX. Det är två långa linor som är reglerbara, med hjälp av dem tränar man styrka, och kondition kan jag lova. Jag var som en blöt disktrasa efter det passet. Men det gav mersmak så jag ska åka på TRX-kurs i augusti och det ska bli riktigt spännande. Innan dess har jag tänkt att vara lite smidigare än jag är nu. Kvastskaftet ska stå framme så jag kan ge mig själv en liten välgörande omgång så fort jag ser det;)

Nu är det dags att åka på massage. Ryggen är fortfarande stel men det går åt rätt håll tack och lov.

På återseende!

Inga kommentarer: