söndag 5 maj 2013

Hemlängtan









Ibland får jag hemlängtan, eller längtan i alla fall, till havet, Göteborg, mina syskon, vänner och övrig familj. Jag vill höra fiskmåsarna skrika, havet klucka och sitta på en uteservering på Avenyn. Men det är ju svårt när man har 70 mil till Göteborg.

Men jag kan då sätta mig i mitt uterum och titta på mina fina småbåtar, pilla lite på snäckorna och låtsas att jag är där. Det är ju inte som på riktigt direkt men ibland får det duga.

Idag har det varit härjedalskt finväder. Växlande molnighet och varmt i solen. Det fick duga idag för i morgon ska det tydligen bli riktig värme, det ser jag fram emot.
Millie har lekt med Ellen hela dagen och jag passade på att knäppa lite kort på någon annan unge än min egen. Hon är söt den där lilla tjejen!

Inga kommentarer: