måndag 23 juli 2012

Leklust



Jag är lite piggare idag faktiskt och har suttit vid datorn med lite kort. De två översta korten skulle få lite "Disneykänsla" stod det, men jag vet inte......men jag gillar dem i alla fall. Det nedersta på Tyra har jag gett en liten touch av vintage för jag tycker det blir så himla fint.

I morgon ska solen skina enligt SMHI. De lovar även 22C och stämmer inte det så blir jag sur. Jag vill ha sommar nu, det räcker med regn och 12C som det varit här.

Igår kväll låg jag och funderade på vad semester egentligen är?
För mig är semester att vara på annan ort, slippa tänka på matlagning, ha det varmt och skönt och bara kunna umgås med mina barn. Jag har haft tolv sådana dagar i sommar så jag borde vara nöjd, och det är jag ju egentligen, det är bara det att jag vill ha varmt. Allt blir så mycket lättare om man bara kan sticka iväg till stranden med barnen.
Nu har man fått hitta på saker inomhus och det tär på tålamodet, både hos mig och barnen.

Jag är faktiskt bra på att hitta på saker utomhus. Ofta sticker vi bara upp i skogen och går omkring och kikar, men vräker regnet ner så har man ju ingen lust att gå ut. Då blir jag som vädret, sur!
Men nu ska jag vara glad för i morgon ska det ju bli varmt. Matsäcken är redan förberedd och så fort jag är klar hos min osteopat så sticker vi till stranden. Och för en gångs skull ska jag vara lite oförsiktig med solskyddet, det ska ju synas att man varit ute;)

Inga kommentarer: