söndag 22 juli 2012

Funderingar......

Nu är jag förkyld igen och idag har jag legat nästan hela dagen. Då har jag tid att fundera på allt möjligt. Ju mer jag funderar på hur en del är funtade, desto mer tänker jag på hur jag själv är funtad. Inte bra alla gånger kan jag lova. Tyvärr. Jag skäms för att erkänna det men så är det.
Jag gör saker som jag tycker illa om när andra gör, ändå gör jag det själv. Varför är det så?

Svaret finns i en bok jag läser och det är intressant. Tänk att man genom att tänka på andra blir medveten om sina egna brister.

Livet blir inte alltid som vi tänkt. Saker inträffar och man mister vänner och människor som står en nära, fast man kanske inte vill. Ibland är det ett naturligt bortfall men inte alltid.

Jag vill och ska lägga mer tid på det som gör mig glad har jag bestämt. Samtidigt så måste jag sluta älta det som gör mig ledsen. Lämna det bakom mig och gå vidare är något som är svårt, men jag måste. Fast det gör ont.
Jag ska tänka att det är i mig det gör ont, ingen annan lider så varför ska jag lida. Men det är ju så jag fungerar. Svår ekvation är det i alla fall.

I Lofsdalen är det finfrämmande på besök och så fort jag orkar ska jag dit och tanka ny härlig och positiv energi.

Inga kommentarer: