fredag 23 december 2011

Självömkan

Nu tycker jag faktiskt lite synd om mig själv.

I början av december fick jag penicillin för jag hade bihåleinflamation. Jag blev inte helt bra och två dagar efter avslutad kur så blev jag förkyld igen, fast nu med ont i halsen och hosta.
Jag har ju iofs kört på som vanligt med hjälp av alvedon, så jag får nog skylla mig själv när jag tänker efter. Igår skulle jag ha lite vänner på besök och kände mig risig när jag vaknade. Tog alvedon och körde på tills klockan var sex på kvällen.

Då gick jag in i väggen.

Jag satt på köksgolvet och kunde knappt ta mig upp. Jag frös och huvudet kändes som en tickande bomb.
Hela köket var fullt av jultapas som jag förberett till kvällen, men jag fick avboka hela kalaset. Inom en timme hade jag 40C feber och sov.
Nu är jag feberfri, med hjälp av alvedon, men orkar ingenting. Allt julstök är utlejt till Tage och Evelina. Jag kan verkligen inte göra något utan att få hjärtklappning. Förutom att vila då. Det jag är absolut sämst på.

Kanske att min kropp försöker säga något.

Jag hade gjort så himla goda grejer till kalaset att jag tänkte att ni kan få läsa om dem nu när ni inte fick smaka på dem. Fast är ni inte rädda för sjukdomar kan ni ju komma hit och smaka;)

Rensteksröra på vörtbröd
Laxkräm på smörstekt surdegsbröd
Skagenröra i glas

Kanelpannacotta med rödvinskokta päron
Ria ala malata med muscovado och hallonsås

Tänk vad mysigt vi kunde ha haft det tjejer......

Inga kommentarer: